Nejvyšší hory ostrova

Středně náročná trasa.

Převýšení ↑↓300m. Doba trvání 3  hodiny.

Z autobusu vystoupit na náměstí Fontana, odtud dle ukazatelů za kostelem Sv. Antonína uličkou směrem nahoru, cca 3km výstup na vrchol Monte Epomea 787 m.n.m. Přibližně ve výšce 600m.n.m. u bývalé restaurace Da Graziella (na začátku vojenské oblasti - značeno) je odbočka prudce doleva naholu. Asfaltová cesta přechází nejprve do cementované cesty a pak pokračuje cestou uprostřed kaštanových lesů.  Trasa je místy značena ceulkami nebo bílo-červenou značkou.

Závěrečná část výstupu už je přímo po lávových polích, kde se otevřou nádherné výhledy do okolí až na také na vrchol Monte Epomea. Pod vrcholem navštivte ve skále vytesaný kostel Sv. Nikoly, za kterým se nachází již zavřený klášter Klarisek (též vytesaný do skály). Závěrečných 100m výšlapu nedoporučujeme lidem se závratěmi. Pod vrcholem Monte Epomea vřele doporučujeme občerstvit se chlazeným pivem a bruschettou v restauraci La Grotta, která je vytesaná do skály.

Po zdolání Monte Epomea se vydejte po jasně viditelné trase po vrstevnici směrem na jihozápad. Trasa vede přímo po hraně mezi nejvyššími vrcholy ostrova – Monte Epomeo 787 m.n.m a Pietra del Acqua 720m.n.m. Po pravé straně směrem na západ se nabízejí výhledy na západní pobřeží a město Forio, po levé straně směrem na jihovýchod výhledy na Serrara Fontana, Maronti a ostrov Capri v povzdálí. Po přibližně 1 1/2km odbočte z prašné cesty na úzkou pěší cestu, kde uvidíte horu Pietra del Acqua s křížem na vrcholu, který připomíná letecké neštěstí z roku 1937.

Po dosažení Pietra del Acqua postupujte červeno-bílo značenou cestou dolů k nadmořské výšce 600m, zprava míjíme oblast Falanga a pokračujeme doleva směr oblast Frassitteli, dále na Serrara - až na vyhlídku Belvedere, kde se můžete občerstvit v baru u Tonyho a následně autobusem vrátit.

Doporučujeme kvalitní obuv, pokrývku hlavy a dostatečné zásoby vody s sebou.