Z Fontany do Sant Angela

Náročná trasa.

Převýšení  ↑200↓650m. Doba trvání 6 hodin.

Náročná turistická trasa, která Vám umožní jak zdolat nejvyšší horský masiv ostrova, tak se ponořit do  vln Tyrhénského moře v maličkém Sant Angelu. Celodenní trek, při kterém velmi doporučujeme chránit se před sluncem, mít kvalitní turistickou obuv a pevná kolena.

Trasa začíná výstupem z autobusu na náměstí ve Fontaně. Z počátku následujte turistickou navigaci směrem na Monte Epomeo. Pokud chcete přidat náročnosti, nebo nebudete mít možnost více se na vrchol Monte Epomea dostat, začlentě do trasy též výstup na jeho vrchol. Navigaci naleznete na popisu trasy Monte Epomeo -  https://ischiaonline.cz/vystup-na-monte-epomeo/.

Při výstupu až na Monte Epomeo se potom náročnost změní takto: Převýšení ↑250↓787m. Doba trvání 7 hodin. Pokud nezvolíte výstup na Epomeo, lze vrchol elegantně podejít vedlejší cestou na jihovýchodní straně (nenápadná odbočka nalevo v závěrečném výstupu k vrcholu).

Podejitím Epomea si ušetříte cca 150m převýšení a můžete obdivovat pěkné pohledy na Capri a oblast vesnic Serrara Fontana. Mezi nejvyššímy vrcholy přímo na hřebeni vede široká, v létě prašná, cesta, nabízející takřka  360° výhled po okolí. Sejdete až k vrcholu Pietra del Acqua, kde je umístěný kovový kříž a památník, věnovaný obětem leteckého neštěstí v roce 1947 a následně sestoupíte do oblasti Falanga, dále směrem na jih k vesnici Serrara.  Projdete kolem slané lovecké restaurace Bracconiere, dále kolem restaurace Olimpo. Dojdete na  křižovatku s ulicí Via Lorenzo Fiore a vydáte se směrem doprava do obce Serrara.  Projdete částečně opouštěnou horskou vesnicí až k Belvedere, kde se nachází kostel a bar s možností občerstvení.

Přímo pod kostelem (u lékárny, pod autobusovou zastávkou) pokračuje cesta místní zástavbou směrem dolů k Sant Angelu. Po přibližně 0,5km trasy uvidíte odbočku na Sant Angelo, kde se vydáte po cik cak schodech a cestě ve stupňujícím se terénu. Pod Vámi už uvidíte městečko a krásné výhledy na moře a okolí.

Po přibližně 30min klesání, náročném na kolena - pozor na sesuvy, dojdete přes oblast Via Madonella di Sopra nad Sant Angelo a můžete si vybrat vydat se směrem nalevo a skočit do moře na pláži Maronti s prohlídkou "horkých písků", neboli části pláže, kde přímo uprostřed vyvěrají sopečné výpary tzv. fumarole, nebo napravo do centra městečka, kde jsou bary s možností občerstvení, dvě výborné zmrzlinárny, jedna z nejstarších restaurací na ostrově "da Pescatore" či se vykoupene na místní pláži.

Po zaslouženém odpočinku v Sant Angelu vyjdete již po místní komunikaci ve skále nad mořem směrem k autobusové zastávce Cava Grado.

UPOZORNĚNÍ: závěrečný úsek trasy je po širokých schodech. Doporučujeme před sestupem zkontrolovat, zda jsou schody přístupné, bývají tam časté sesuvy.