Sentiero di Panza a zátoka Pelara

Středně náročná trasa.

Převýšení ↑↓250m. Doba trvání 2 1/2 hodiny.

Velmi krásný panoramatický trek, jehož nejnáročnější trasa je sestup dolů na Pelaru. Autobusem vystoupíte na náměstí San Leonardo v centru Panzy. Zde si v obchodech či barech můžete nakoupit vodu a občerstvení a vydat se po ulici Via Madonna delle Grazie, za bankou Intesa Sanpaola odbočíte doleva na Via Casa Polito která následně pokračuje jako Via Sorgeto.

Pozorně sledujte značení po levé straně silnice. U domu s číslem popisným 25 se nachází značení – dřevěná cedule s nápisem Sentiero di Panza. Odbočte doprava na cestu mírně se svažující, která po pár desítkách metrů u olivovníku v levotočivé zatáčce pokračuje již jen jako pěší cesta. Pokračujte dále, až dojdete k dvojení této cesty, kdy napravo budou schody s lanovým zábradlím a cedulkou Baia di Pelara a rovně pokračuje pěší cesta k Sentiero di Panza.

Pokračujte nejprve rovně k Sentiero di Panza. Po přibližně 250 metrech dojdete na křižovatku, na které odbočíte doleva mezi kamennými zídkami. Mírným stoupáním, kde po levé straně se začnou otevírat pohledy na horský masiv Monte Epomea ve středu ostrova dojdete na první vyhlídku, kde před Vámi se otevře celé jižní pobřeží Ischie s nádherným Sant Angelem v dáli před Vámi. Pokračujte dále, kde cesta končí na útesu nad mořem u památníkům padlých ve válce na moři. Po levé straně Sant Angelo, přímo pod Vámi zátoka horkých pramenů Sorgeto a na pravo pod Vámi zátoka Pelara.

Následně se vraťte zpět k rozcestníku, která ukazuje odbočku dolů do zátoky Pelara a vydejte se po místě ne příliš dobře udržované cestě dolů do kamenné zátoky. Projdete lesem a poté se otevře krásný pohled na moře a zátoku. Stejná cesta potom zpět. Koupání doporučujeme pouze za klidného moře.