Z Fontana do Buonopane

Středně náročná trasa.

Převýšení ↑200↓400m. Doba trvání do 4 hodin.

Námi hodnocená jedna z nejkrásnějších turistických tras, která uchvátí nádhernou přírodou a panoramatickými výhledy na sever, východ a jih ostrova. Trasa vyžaduje dobrý orientační smysl a případné použití navigace směr "Madonna di Candiano". Nejnáročnější na trase je výšlap od autobusové zastávky na náměstí ve Fontaně k začátku trasy na Via Militare před vojenskou zónou za zavřenou restaurací Da Graziella.

Mineme odbočku doleva směrem na Monte Epomeo u restaurace Graziella a pokračujeme přibližně 200m po asfaltové silnici nahoru. Napravo vidíme 200m za mostem nenápadnou odbočku napravo označeno červeno-bíle. Tam vstoupíme a zahájíme mírné klesání uprostřed divoké zeleně. Trasa je značená červeno-bíle, občas je značení nahrazeno modrou barvou na kmeni stromů.

Při této trase je nutno spoléhat na intuici a orientační smysl. Držíme se klesajícího hřebene sestupujícího z Monte Epomeo poutnímu místu "Madonna di Candiano". Klikatící se pěší cesty vedou po bývalých vinicích, mezi opuštěnými cantinami a terasami.

Minete pramen Bocetto, od kterého v minulosti vedl akvadukt zásobující Aragonský hrad pitnou vodou a za pramenem se trasa stáčí doprava v úzkém údolí pod pramenem mezi dvěma vrcholy, a pokračujeme směr Buonopane a Madonna di Candiano.  Poté, co dojdete k soše směřujte dále k centru vesnice Buonopane. Poté, co přijdete na náměstí se můžete autobusem vydat zpět do Vašeho hotelu, nebo pokračovat pěšky k prameni Nitrodi https://ischiaonline.cz/fonte-delle-ninfe-nitrodi